03833338527
شهرکرد، بلوار کاشانی، نرسیده به مدیریت بانک کشاورزی، نبش کوچه7
امروز پنجشنبه 1403/2/6

لوح روابط عمومی برترکشور به بیمه ایران رسید

روابط عمومی بیمه ایران ، لوح « روابط عمومی برتر در سطح ملی » را با رای هیات داوران دوازدهمین دوره سمپوزیم بین المللی روابط عمومی و سیزدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران کسب کرد .

این جایزه به دلیل کسب توفیقات موثردر رشته « مهندسی فرهنگی و توسعه فرهنگ خاص » به بیمه ایران اهدا شد .

    شاخص های مهم در ارزیابی روابط عمومی برتر در رشته « مهندسی فرهنگی و توسعه فرهنگ خاص » که منجر به سرآمدی « بیمه ایران » در جمع روابط عمومی های کشور در این دوره از جشنواره و سمپوزیوم شد، عبارت بودند از : استفاده از ابزارها و روش‌های متنوع و مختلف در آگاه‌سازی و تلاش برای ایجاد رفتار خاص، مطالعه دیدگاه‌های مخاطبان هدف برای تنظیم راهبرد، تغییر نگرش و رفتار، تأثیرگذاری رسانه‌های کاربردی برای فرهنگ‌سازی، استمرار و تکرار مناسب اطلاع‌رسانی .

    بر اساس این گزارش ، سیزدهمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی کشور با موضوع « روابط عمومی و تغییر برای پیشرفت » و با هدف توانمندسازی دست اندرکاران این حوزه در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان   امسال در مرکز همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور برگزار شد.

  دردوازدهمین دوره سمپوزیم بین المللی روابط عمومی و سیزدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران که با حضور دکتر پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، پروفسور ساروخانی و جمعی دیگر از اساتید، صاحبنظران و کارشناسان روابط عمومی کشور درمرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، بارت دی وریس رئیس انجمن روابط عمومی جهان(IPRA )، حجت الاسلام پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از استادان، صاحب نظران و کارشناسان برتردانشگاهی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی کشورهای ایران، انگلیس، هلند و بلغارستان و مدیران روابط عمومی وزارتخانه ها و نهادهای کشوری حضور داشتند.

    در مراسم آغاز به کار این سمپوزیوم دکتر بارت دی وریس رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی (IPRA)، جیسون مکنزی استاد ارتباطات وروابط عمومی دانشگاه لندن، ماکسیم بمار استاد دانشگاه صوفیه، استوارتبروس استاد دانشگاه لیدز و دکتر هوشمند سفيدي دبيرکل دوازدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، سخنرانی کردند .

تاریخ: 1395/09/16
بازدید: 1979

نگاهی به عملکرد بیمه ایران در شش ماهه ابتدای سال جاری

بررسی های آماری بیمه ایران در شش ماهه نخست سال جاری نشان می دهد ، این شرکت بیمه دولتی پس از چندین دوره تغییرات مداوم مدیریتی ، به دوران ثبات عملکردی خود نزدیک می شود.

15 آبان ماه به عنوان نخستین روزی که اولین شرکت بیمه ایرانی رسما پا به عرصه بازار صنعت بیمه ایران  نهاد حائز اهمیت است بخصوص اینکه پای بست های بیمه گری ایرانی و دولتی با تاسیس این شرکت پی ریزی شد از این رو تحلیل عملکرد شرکت مزبور با اتکاء به آمار عملکرد شش ماهه 95 حائز اهمیت می باشد.

بر اساس گزارش های آماری ارائه شده توسط بیمه مرکزی، از مجموع 139 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی در شش ماه سال جاری ، 56 هزار میلیارد ریال توسط بیمه ایران تولید شده است که در حدود 40 درصد از کل حق بیمه تولیدی در شش ماه ابتدای سال جاری را تشکیل می دهد، نکته بارز این ارقام  رشد بیش از 7 درصدی حق بیمه تولیدی شش ماهه نسبت به پنج ماهه سال جاری است که می تواند حاکی از پالایش پرتفوی و انعقاد قرار دادهای بهینه باشد.

گفتنی است 44 درصد از کل خسارت پرداختی صنعت بیمهمعادل با 39 درصد از حق بیمه های تولیدی این شرکت می باشد و 79 درصد از کل خسارت پرداختی صنعت بیمه نیز سهم بیمه ایران می باشد.

 

نرخ رشد بیمه و خسارت

آمار مذکور حاکی از آن است که اگر چه طی دو سال اخیر افت و خیزهای مدیریتی در این شرکت دولتی بر عملکرد آن بی تاثیر نبوده ؛ اما بنابر شواهد موجود ،حرکت رو به رشد شرکت سهامی بیمه ایران بخصوص از خرداد ماه سال جاری آغاز و در شهریور ماه شتاب بیشتری بخود گرفته است.

با توجه به آمارهای ماهانه ارائه شده نرخ رشد نقطه به نقطه حق بیمه تولیدی این شرکت تا خرداد ماه روندی کاهشی و پس از آن روندی افزایشی داشته است.

 بیشترین نرخ رشد حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در فروردین ماه مشاهده شد، در صورتی که بیشترین نرخ رشد تعداد موارد خسارت در مرداد ماه و تعداد بیمه نامه صادره در شهریور ماه مشاهده شد ه است.

بیشترین رشد تعداد بیمه نامه صادره در شهریور ماه نشان می دهد تنها شرکت بیمه دولتی در اواخر شش ماه سال جاری به دوره ثبات دست یافته و پیش بینی می شود این ثبات عملکرد در نیمه دوم سال شدت یابد.

وضعیت حق بیمه تولیدی ، خسارت پرداختی و بیمه نامه صادره

 در شش ماه اول سال جاری حق بیمه تولیدی بیمه ایران در تمامی ماه ها به جز ماه اردیبهشت ماه  بیش از خسارت پرداختی بوده است.

بر اساس اطلاعات اماری موجود ، حق بیمه تولیدی در شهریورماه در حدود 23 هزار میلیارد ریال و خسارت پرداختی در حدود 5/5 هزار میلیارد ریال می باشد که حق بیمه تولیدی نسبت به 5 ماه نخست سال بسیار بیشتر است.

 از اردیبهشت تا شهریورماه تعداد موارد خسارت بیشتر از تعداد بیمه نامه صادره بوده است. این اختلاف در اردیبهشت و خرداد ماه سایر ماه ها مشهودتر است. تعداد موارد خسارت در این دو ماه 40 درصد بیشتر از تعداد بیمه نامه های صادره بوده و تنها در فروردین ماه تعداد موارد خسارت کمتر از تعداد بیمه نامه صادره بوده است.

سهم بیمه ایران از کل بیمه نامه های صادره و خسارات پرداختی

 بیمه ایران در طی شش ماه ابتدای سال جاری در حدود 80 درصد از میزان خسارت پرداختی را بر عهده داشته است، درحای که در همین مدت 45 درصد خسارت پرداختی، 33 درصد حق بیمه تولیدی و 38 درصد از کل بیمه نامه های صادره در اختیار این شرکت بوده است

نکته قابل توجه خسارت پرداختی آن است که  خسارت پرداختی بیمه ایران از نیمه دوم اردیبهشت ماه افزایش محسوسی داشته که البته این افزایش تا شهریور ماه روند با ثباتی را طی کرده است.

ارزیابی خسارت به تفکیک رشته های بیمه ای

در خصوص پرداخت خسارات بیمه ای باید گفت این شرکت همچنان بیشترین سهم پرداخت خسارت را در صنعت بیمه به خود اختصاص داده و به طور متوسط در هر روز بیش از 77000 مورد پرداخت خسارت داشته است.

بررسی میانگین خسارت روزانه در هر روز کاری در شش ماهه نخست سال 95 نشان می دهد ،کل خسارات پرداختی روزانه این شرکت دولتی  بالغ بر 22 میلیارد تومان است که از این مقدار روزانه  8.3 میلیارد تومان به بیمه شخص ثالث ، 8.650 میلیارد تومان به بیمه درمان ،1.250 میلیارد تومان به بیمه بدنه ، 1.350 میلیارد تومان به بیمه عمر ، 730 میلیون تومان به بیمه مسئولیت ، 400 میلیون تومان به آتش سوزی ، 1.150میلیارد تومان به بیمه حوادث ، 63 میلیون تومان به بیمه نقلیه هوایی ، 79 میلیون تومان به مهندسی، 14 میلیون تومان به بیمه نقلیه آبی و 14 میلیون تومان به بیمه حمل کالا اختصاص یافته است.

بررسی آماری نشان می دهد تنها شرکت بیمه دولتی است که همچنان نزدیک به نیمی از کل خسارت پرداختی صنعت بیمه را از ان خود کرده است.

بیشترین خسارت پرداختی بیمه ایران متعلق به رشته های بیمه شخص ثالث و بیمه درمان می باشد. که در مجموع با حدود 17 میلیارد تومان 77 درصد از کل خسارات پرداختی را شامل می شود. کمترین خسارات پرداختی مربوط به رشته های حمل کالا، نقلیه آبی، مهندسی و نقلیه هوایی است که هر کدام کمتر از 1 درصد می باشد. بیمه بدنه و عمر نیز هر یک در حدود 6 درصد از کل خسارت پرداخت شده توسط این شرکت را تشکیل می دهد.

تاریخ: 1395/09/16
بازدید: 2104

پرداخت خسارت آتش سوزی به تولید کننده لوازم خانگی و زیان دیدگان پاساژ قائم خرم آباد

خسارت آتش سوزی به یک تولید کننده بزرگ لوازم خانگی و زیاندیدگان حادثه آتش سوزی پاساژ قائم خرم آباد از سوی بیمه ایران پرداخت شد .
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ، در پی وقوع و اعلام حادثه آتش سوزی سوم تیر امسال در شرکت سینجرگاز که منجر به بروز خسارت در حوزه موجودی و ماشین آلات بیمه گذار شده بود، مراتب بلافاصله در دستور کار مجتمع دکتر فاطمی بیمه ایران قرار گرفت .
بنا به این گزارش ، مجموع خسارت وارد شده به این کارخانه تولیدی از سوی شورای فنی و مدیریت آتش سوزی بیمه ایران معادل 7 میلیارد ریال برآورد شد که چک پرداخت خسارت آن با حضور معاونین مجتمع فاطمی بیمه ایران در محل دفتر شرکت مذکور به مهندس تبریزی مدیرعامل شرکت سینجرگاز تحویل داده شد.. وی در سخنانی از خدمات و تسریع در رسیدگی به این پرونده اظهار خرسندی و رضایت کرد. گفتنی است شرکت مذکور از زمره بیمه گذاران عمده و با سابقه بیمه ایران است.


پرداخت خسارت آتش سوزی پاساژ قائم خرم آباد

بر اساس گزارشی دیگر ، در پی وقوع آتش سوزی در پاساژ قائم خرم آباد که طی آن تعدادی از مغازه ها دچار آسیب شد ، با مساعدت مدیریت بیمه های آتش سوزی و اعزام کارشناسان ذیربط برای برآورد خسارت ، در مجموع مبلغ 2 میلیارد و 440 میلیون ریال به زیاندیدگان بیمه شده این حادثه ، پرداخت شد .
 در جلسه پرداخت چک خسارت به زیان دیدگان که با حضور مدیریت بحران استانداری لرستان ، معاون فرماندار و اصحاب رسانه برگزار شد آقای جمشیدی مدیر بیمه ایران استان در سخنانی ضرورت ابتیاع بیمه نامه های متناسب با نوع نیاز را متذکر شد و افزود: وظیفه همه ما به ویژه اصحاب رسانه تبلیغ در جهت توسعه فرهنگ بیمه و آگاهی دادن به جامعه برای اخذ پوششهای بیمه ای لازم و مورد نیاز است تا در صورت بروز حادثه ، تمام یا قسمتی از خسارت جبران شود. سپس آقای آریایی مدیریت بحران استانداری از زحمات و اقدامات به موقع بیمه ایران در این زمینه و در ادامه آقای بداق به نمایندگی از زیاندیدگان نیز از حضور به موقع مدیریت و کارشناسان بیمه ایران در ساعات اولیه وقوع حادثه قدردانی کردند .

تاریخ: 1395/09/16
بازدید: 2129

غرامت ۱۹۳ میلیونی بیمه پارسیان به فوت‌شدگان قطار تبریز - مشهد

رئیس کل بیمه مرکزی می‌گوید بیمه مرکزی پیگیر بیمه حوادث زائرین کربلا و آسیب‌دیدگان در قطارهایی که با هم تصادف کرده‌اند است.

دکتر همتی در گفت‌وگو با رسانه ها ، درباره حادثه تصادف قطار در استان سمنان افزود: موضوع کشته شدگان حادثه راه‌آهن در مسیر تبریز – مشهد مربوط به بیمه پارسیان است و این بیمه تا ۱۹۳ میلیون تومان برای فوت شدگان و تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای آسیب دیدگان پرداخت می‌کند.

بیمه ایران نیز شهادت جمعی از زایران کربلای معلی همچنین جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در سانحه دلخراش برخورد دو قطار مسافری در استان  سمنان را به خانواده های داغدار آنان تسلیت عرض نموده و برای آسیب دیدگان این دو واقعه نیز از درگاه ایزد منان شفای عاجل مسئلت می نماید .

تاریخ: 1395/09/16
بازدید: 2337

جبران خسارت سانحه سقوط بالگرد در دریای خزر از سوی بیمه ایران

بیمه ایران اعلام کرد: بالگرد سقوط کرده در دریای خزر از بیمه نامه های کامل و تمام خطر برخوردار بوده و مراحل تشکیل پرونده و بررسی جبران خسارت های وارد شده به آن و پرداخت دیه سرنشینان از سوی بیمه ایران آغاز شده است.
براساس اعلام مدیریت بیمه های کشتی ، هواپیما و حمل کالای بیمه ایران ، این بالگرد به لحاظ « مسئولیت و بدنه » ، «مسئولیت ثالث و بار » و « سرنشینان » تحت پوشش بیمه اتکایی به مدیریت بیمه ایران و سایر بیمه گران داخلی قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ، مراحل بررسی خسارت ، آغاز شده و در اسرع وقت تعهدات ذکر شده در بیمه نامه انجام خواهد شد .
یک فروند بالگرد شرکت نفت، بامداد یکشنبه هفتم آذر ۹۵ برای جا بجایی یکی از افراد مستقر بر سکوی نفتی امیرکبیر دریای خزر که دچار مشکل قلبی شده بود ، از بندر امیرآباد حرکت کرد که پس از انتقال شخص بیمار به داخل بالگرد و هنگام برخاستن از روی سکو به همراه ۳ تن کادر پروازی و یک نفر پزشک ، به دریا سقوط کرده و متاسفانه ۵ سرنشین آن جان باختند و بالگرد نیز دچار خسارت کلی شد .

تاریخ: 1395/09/16
بازدید: 2325

بیمه ایران خسارت 15 میلیارد ریالی آتش سوزی تولید کننده عمده لوازم بهداشتی را پرداخت کرد

خسارت 1/5 میلیارد تومانی آتش سوزی به یک تولید و صادرکننده عمده لوازم بهداشتی از سوی بیمه ایران پرداخت شد .

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ، تابستان امسال انبار متعلق به شرکت « صادق بهداشت تیروژ » واقع در خیابان شهید رجایی تهران دچار آتش سوزی شد که بلافاصله کارشناسان بیمه ایران به محل حادثه اعزام شدند و در این رابطه پرونده ای تشکیل شد. در ادامه پس از طی مراحل اداری، تایید شورای فنی و هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران مقرر شد خسارت وارد شده به این تولید و صادر کننده ایرانی بلافاصله جبران شود.

به این ترتیب روز سه شنبه 16 آذر 95، طی مراسمی با حضور مدیر مجتمع مطهری بیمه ایران در دفتر مرکزی این تولید کننده در تهران ، چکی به مبلغ 15 میلیارد و 704 میلیون و 946 هزار ریال بابت جبران زیان آتش سوزی به ساختمان و موجودی این شرکت تولیدی و صادراتی – که با پرداخت 4 میلیون تومان حق بیمه ، ساختمان و موجودی کارخانه را نزد بیمه ایران بیمه آتش سوزی کرده بود - به مدیر عامل این کارخانه اهدا شد.

بنا به این گزارش ، در این جلسه ، « محمد حریری » مدیرعامل این شرکت با ابراز خشنودی از اینکه کارشناسان و مسئولان مدیریت آتش سوزی بیمه ایران در تمامی مراحل در کنار این کارخانه تولیدی و کارکنان زیاندیده آن بوده اند، اظهار کرد: بزرگترین ارزش کار شرکت بیمه ایران ، حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و چنانچه در صورت وقوع حادثه این پشتیبانی و حمایت نباشد تولیدکننده نمی تواند دیگر سرپا بایستد. وی بیمه ایران را جزو سالمترین دستگاههای کشور دانست که از انسان هایی کارشناس، مخلص و صادق برخوردار است.

در ادامه این مراسم، « حسن شریفی » مدیر مجتمع مطهری بیمه ایران با ارزشمند دانستن خدمات تولیدکنندگان ایرانی، گفت: فلسفه وجودی بیمه ، تامین آرامش از جمله برای بنگاه های اقتصادی است. وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیمه ایران به طور میانگین روزانه 22 میلیارد تومان خسارت به زیاندیدگان بیمه شده پرداخت می کند به تمامی تولیدکنندگان توصیه کرد اصول ایمنی را در تمامی موارد کاری رعایت کنند.

تاریخ: 1395/09/16
بازدید: 2383

قرض نگیرید، وام بیمه عمر ایران بگیرید

اگر شرایط مالی مساعدی ندارید و ممکن است در مواقعی از سال به پول نیازمند شوید، اگر مجبورید برای گذراندن امورات خود از افراد مختلف پول قرض بگیرید و یا اگر برای انجام کارهای خود مانند سرمایه‌گذاری در امور اقتصادی نیاز به پول بیشتری دارید، می‌توانید از وام بیمه عمر ایران استفاده کنید. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بیمه‌ای با خدمات چشمگیر و پرطرفدار است. بیمه‌‌گزار تنها با پرداخت یک حق بیمه طی مدت زمان‌های دلخواه می‌تواند از خدمات بیمه عمر که شامل امکان سرمایه‌گذاری و امکان استفاده از طیف وسیع پوشش‌های بیمه عمر می‌شود، استفاده کند. وام بیمه عمر ایران یکی از امکانات بیمه عمر است و اگر اطلاع دقیقی درباره وام بیمه عمر ندارید و از نحوه دریافت و یا دیگر شرایط آن آگاهی کافی ندارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بگذارید در ابتدا نگاهی گذرا به بیمه عمر و سرمایه‌گذاری ایران داشته باشیم تا بدانیم بیمه عمر چیست و چطور می‌شود از محل بیمه، وام دریافت کرد. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری ایران قراردادی است که بین شرکت بیمه ایران و بیمه‌گزار منعقد می‌شود. طبق این قرارداد که حداقل مدت زمان آن 5 و بیشترین زمان آن 30 سال است بیمه‌گزار در دوره‌های زمانی مشخص، مبالغی را به عنوان حق بیمه، به شرکت بیمه ایران واگذار می‌کند. در مقابل، بیمه‌گزار می‌تواند از میزان سود و پوشش‌های ارایه شده در بیمه عمر استفاده کند. وام بیمه عمر یکی از امتیازات و مزایایی است که بیمه‌گزار در صورت نیاز و درخواست می‌تواند از آن استفاده کند و از محل اندوخته خود وام دریافت نماید.

شرایط وام بیمه عمر ایران

برای دریافت وام بیمه عمر ایران باید دو سال از شروع قرارداد بیمه عمر گذشته باشد. پس از دو سال امکان درخواست وام برای بیمه‌گزار مهیا شده و در صورت نیاز بیمه‌گزار می‌تواند تا  90 % از اندوخته بیمه‌نامه خود وام بیمه عمر ایران دریافت کند. مقدار دقیق پرداختی وام بیمه عمر بستگی به اندوخته بیمه‌نامه بیمه‌گزار دارد هرچه میزان اندوخته بیمه‌گزار بالاتر باشد میزان وام دریافتی بیشتر خواهد بود. برای دریافت وام بیمه عمر ایران نیازی به ضامن و یا چک‌ و سفته‌های ضمانتی نخواهید داشت و تنها با ارایه درخواست وام به شرکت بیمه ایران می‌توانید طی همان روز و یا نهایتا در طول سه روز کاری وام بیمه عمر ایران را دریافت نمایید.

بیمه‌گزار پس از دریافت وام موظف است اقساط آن را در موعدهای مقرر پرداخت کند. مبلغ هر قسط به میزان وام دریافتی و تعداد اقساط بستگی دارد. در هر صورت بیمه‌گزار موظف است به هر مقدار که وام بیمه عمر ایران دریافت کرده است، نهایتا طی 36 قسط وام دریافتی را تسویه کند. میزان کارمزد یا بهره وام بیمه عمر 4% عنوان شده است که معمولا این نرخ با توجه به وضعیت اقتصادی ممکن است بیشتر از این میزان شود اما باز هم از بهره وام در برخی موسسات مالی دیگر کمتر است. دقت کنید که در پرداخت اقساط وام بیمه عمر ایران تاخیر صورت نگیرد تا روند سوددهی بیمه عمر شما با مشکل مواجه نشود.

تاریخ: 1398/06/08
بازدید: 1925

بزرگترین خسارت هوایی در تاریخ صنعت بیمه پرداخت شد

شرکت سهامی بیمه ایران بزرگترین خسارت هوایی در تاریخ صنعت بیمه کشور را به مبلغ ۳۶۱ میلیارد ریال در کوتاهترین زمان پرداخت کرد؛ چک این مبلغ امروز با حضور مدیرعامل بیمه ایران تحویل مدیرعامل هواپیمایی کاسپین شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، درپی وقوع سانحه برای هواپیمای MD خطوط هوایی کاسپین در فرودگاه ماهشهر در بهمن ماه ۱۳۹۸، کارشناسان فنی بیمه ایران بلافاصله در همان روز وقوع حادثه به محل سانحه اعزام شدند تا از نزدیک بررسی های کارشناسی را انجام داده و نسبت به برآورد خسارت اقدام نمایند.

پس از برگزاری جلسات کارشناسی با بیمه گذار، بیمه ایران پرونده خسارتی مربوطه را در زمانی کمتر از ۴۵ روز نهایی کرد اما با وجود آنکه پرداخت خسارت در اواخر اسفند ۹۸ میسر بود لیکن بدلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، تحویل چک خسارتی به شرکت هواپیمایی کاسپین امروز (سه شنبه ۹۹٫۲٫۲) انجام شد.

 مبلغ این خسارت از نظر ریالی سنگین ترین خسارت پرداختی هواپیما در تاریخ هوانوردی کشور است که در کوتاه ترین زمان ممکن، مورد بررسی و تسویه قرار گرفته است.

تاریخ: 1399/02/12
بازدید: 1701


        صفحه: 1 از  1      

.کليه حقوق اين وب سایت متعلق به بیمه ایران نمایدنگی شهرکرد كد 8734 است هر گونه استفاده از آن پیگرد قانونی دارد ©